Montag, 23. Mai 2011
Meer aandacht voor Duits
DEN HAAG - Jongeren beseffen niet hoe belangrijk het is de Duitse taal te beheersen. Het is daarom van groot belang dat scholieren weer enthousiast worden gemaakt voor het Duits, zodat ze er bewust voor kiezen. Dat betoogt de Actiegroep Duits maandag.
Duitsland is volgens de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) de belangrijkste handelspartner van Nederland, met een handelsvolume van 130 miljard euro in 2010. In veel sectoren staan volgens de DNHK Nederlandse bedrijven te springen om personeel dat het Duits meester is: logistiek dienstverleners, bouwbedrijven, maar ook bijvoorbeeld advocatenkantoren, banken en organisaties in de gezondheidssector.
De actiegroep wil met publieksacties meer aandacht genereren voor Duits onder jongeren. Zo zijn ze van plan de dag van de Duitse taal te organiseren en met een Duitsmobiel langs scholen te toeren om leerlingen enthousiast te maken voor de Duitse taal en cultuur.
De Actiegroep Duits is een gezamenlijk initiatief van het Duitsland Instituut Amsterdam (DIA), de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), het Goethe-Institut Nederland en de Duitse ambassade in Den Haag.
De Telegraaf, ma 18 apr 2011
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen